Výběrové řízení: Asistent*ka pedagoga
- Rádi se věnujete dítěti spíše individuálně, vymýšlíte, jak ho dále rozvíjet, pomáháte druhým (učitelům) v jejich práci? Pak je tato pozice vhodná právě pro Vás.
Doučování žáků
Vážení rodiče, zákonní zástupci
škola je zapojena do Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy.
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Stále je možné prostřednictvím výchovné poradkyně a třídních učitelů přihlašovat žáky do tohoto programu.
„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“
Třída 2.C a 3.A přechází od 18.02.2022 na distanční vzdělávání
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
protože krajská hygienická stanice bude v nejbližších hodinách / dnech karantenizovat více než polovinu žáků z uvedených tříd, kteří přišli do kontaktu s c-19 pozitivní osobou, žádáme Vás, abyste žáky do školy od uvedeného data již neposílali, protože bychom Vám je v průběhu dne museli vrátit domů.
Tím předjímáme situaci pro zahájení distanční výuky pro karantenizované žáky. Proto v souladu s § 184a zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, přechází karantenizovaní žáci ze třídy 2.C a 3.A s účinností od 18.02.2022 do distančního vzdělávání pro nepřítomnost více než poloviny žáků ve škole z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví. Vzdělávání distančním způsobem škola uskutečňuje podle příslušného rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu v míře odpovídající okolnostem. Žáci jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem.
Po dohodě se zákonnými zástupci nekarantenizovaných žáků 3.A bude pro nekarantenizované žáky probíhat dobrovolná distanční výuka s možností prezenční výuky pro žáky, kteří by přišli do školy a kteří budou zařazeni do jiné třídy.
Distanční výuka bude probíhat pravděpodobně do 18.02.2022 (včetně), resp. do obdržení negativních výsledků PCR testů. Karanténa pravděpodobně do 19.02.2022 (včetně). V případě dalšího prodloužení karantény většího počtu žáků může být dist. výuka prodloužena i po tomto datu. V takovém případě Vás budeme informovat.
Distanční výuka bude probíhat podle standardního rozvrhu, zpravidla on-line přes MS Teams. Nekoná se pouze HV, TV, VV a PČ. Výuka dělených předmětů (cizí jazyky) bývá obvykle zajištěna zadáním samostatné práce.
O způsobu průběhu distančního vzdělávání žáky a zákonné zástupce bude informovat třídní učitel*ka.
V případě, že nedisponujete technikou pro distanční vzdělávání, řešte tuto skutečnost s třídní*m učitelem*kou.
Obědy mají žáci nadále přihlášené. V případě, že si je nebudete vyzvedávat (okénko pro externí strávníky ze zadní strany jídelny), odhlaste je.
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Výběrové řízení: učitel*ka všeobecně vzdělávacích předmětů - 2. stupeň
Rádi pracujete se staršími žáky, záleží Vám na dobrém klimatu třídy a zároveň chcete pomoci každému dítěti rozvinout klíčové kompetence? Pak je tato pozice vhodná právě pro Vás.
POŽADUJEME
● příslušné VŠ pedagogické vzdělání (nebo jeho doplnění v přiměřené lhůtě formou "pedagogického minima")
● preferovaná aprobace / zaměření jiného studia: ČJ, TV, OV, RV, Z, ale i chuť a otevřenost učit něco jiného/dalšího
● připravenost být účastníkem procesu zavádění formativního hodnocení
● zájem o práci na klimatu třídního kolektivu (třídnické hodiny apod.)
● aktivizující přístup k výuce (během hodiny více pracují žáci než učitel)
● dovednosti pro využívání online výukových nástrojů (nejen pro distanční, ale i prezenční výuku)
● práci s chybou jako zdrojem učebního pokroku
● otevřenou komunikaci s rodiči, kolegy i vedením školy
● připravenost na spolupráci s asistentem pedagoga
VÍTÁME
● zkušenosti s prvky Explicitní hodiny nebo otevřenost se v nich vzdělávat
● zkušenosti s žákovskými portfolii
● zkušenosti s badatelsky orientovanou a projektovou výukou
NABÍZÍME
● zázemí stabilní instituce
● příjemný pracovní kolektiv
● výplatní termín k 20. dni v měsíci
● pracovní smlouva na dobu 1 roku s následným prodloužením
● nástup možný ihned nebo v průběhu února či března 2022
● platové zařazení do 5. platového tarifu, 12. platové třídy a stupně podle let praxe
V případě zájmu zašlete Váš životopis na e-mailovou adresu: daniel.bartak@zsmukarov.cz
Pololetní a jarní prázdniny 04.02. - 11.02.2022 + přerušení provozu školní jídelny a školní družiny
Vážení rodiče, zákonní zástupci, milí strávníci,
pouze připomínáme, že
- na pátek 04.02.2022 připadají pololetní prázdniny
- na týden 07. - 11.02.2022 připadají pro náš okres jarní prázdniny
V těchto dnech bude přerušen provoz školní jídelny a školní družiny.
Hezké prázdniny Vám přeje
Tým ZŠ Mukařov
Změna jídelníčku školní jídelny: přesun pondělního menu (31.01.) na úterý (01.02.)
Milí strávníci,
z důvodu velkého objemu surovin, které nelze déle skladovat a již byly zakoupeny, bude v návaznosti na dnešní uzavření školní jídelny (31.01.2022) provedena změna jídelníčku, a to tak, že pondělní menu se přesouvá na (01.02.2022).
Děkujeme za pochopení
Petra Skalická, vedoucí ŠJ
Zrušení odpolední výuky a uzavření školní jídelny 31.01.2022
Vážení rodiče, zákonní zástupci, milí strávníci,
s politováním Vám musíme oznámit, že z důvodu karantény bude v pondělí 31.01.2022 uzavřena školní jídelna.
Nebudeme vydávat obědy ani svačiny.
Z toho důvodu rušíme v pondělí 31.01.2022 odpolední výuku (tzn. veškerou výuku po obědové pauze příslušné třídy).
Žáky, kteří navštěvují školní družinu, proto vybavte svačinami navíc. Pokud můžete, vyzvedněte si je dříve / udělte písemný souhlas (mail/SMS/EduPage třídnímu učiteli) s jejich samostatným odchodem po vyučování / dříve než obvykle.
Mrzí nás, pokud Vám vzniklá situace způsobí komplikace, bohužel však není v našich silách zajistit náhradu celého týmu. Věříme, že to bude pouze tento jeden den, a tak to společnými silami zvládneme.
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Plán schůzek žákovského parlamentu na 2. pololetí
15.02. oba stupně
22.02. oba stupně
01.03. oba stupně
08.03. první stupeň
15.03. druhý stupeň
22.03. oba stupně
29.03. první stupeň
05.04. druhý stupeň
12.04. oba stupně
19.04. první stupeň
26.04. druhý stupeň
03.05. oba stupně
10.05. první stupeň
17.05. druhý stupeň
24.05. oba stupně
31.05. první stupeň
07.06. druhý stupeň
14.06. oba stupně
21.06. oba stupně
Zápis do 1. tříd - předběžná informace
Vážení rodiče, zákonní zástupci žáků budoucích 1. ročníků,
protože se nám začínají scházet dotazy související s výběrem školy a zápisy, shrnujeme předběžné informace:
- ZŠ Mukařov je spádovou školou pro Mukařov a Babice
- zápis proběhne 12.04. 13-19 h - upřesňující informace vč. rozpisu ještě zveřejníme ve zvláštním příspěvku
- kdo se nezúčastní prezenční formy zápisu, bude mít možnost podat zápisový lístek do 19.04. (včetně)
- den otevřených dveří proběhne 24.03. 8:10 - 16:00 (bližší informace ve zvláštním příspěvku)
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Co hlásit + princip karantén a testování od 31.01. (AKTUALIZACE 29.01. červeně)
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
v návaznosti na změnu MO MZČR k testování ve školách a pokynu pro nařizování karantén shrnujeme, co se mění od pondělí 17.01.2022 (přesné podmínky ale vždy individuálně stanoví KHS) a od pondělí 31.01.2022.
- Samotestování RAT bude probíhat jen 1x / týden, a to 1. vh v pondělí (případně jindy při prvním příchodu do školy) a vztahuje se na všechny žáky bez ohledu na očkování. Nahradit je lze nadále pouze testy z odběrových míst: PCR- do 72 h a POC- do 24 h. Žáci, kteří prodělali covid-19 a prokáží se potvrzením o PCR+ (Tečka / Listina od KHS) ne starším 30 dnů, se netestují. Žáci s pozitivním RAT musí následně podstoupit konfirmační PCR test jako doposud, žádanku by Vám měl zaslat automaticky systém KHS do 24 hodin.
- V případě kontaktu s pozitivní osobou bude všem žákům bez ohledu na očkování nebo prodělanou nemoc nařízena karanténa a celá třída přejde na distanční vzdělávání.
- Karantény budou nařizovány na 5 dnů od posledního kontaktu s PCR+ osobou, ale nově nebudou zakončovány povinným PCR testem (PCR testem lze ovšem karanténu ukončit dříve).
- Pokud se během 5denní karantény projeví příznaky, nastupuje povinnost PCR testu.
- V případě pozitivního PCR testu (nejen konfirmačního, ale každého, který dítě obdrží) máte povinnost neprodleně e-mailem informovat školu (třídní učitel zpravidla jmeno.prijmeni@zsmukarov.cz a ředitel školy lukas.kohoutek@zsmukarov.cz), abychom mohli provést trasování. Uvedení níže uvedených informací najednou bez dalšího doptávání a dohledávání velmi napomáhá zrychlení celého procesu:
- jméno a příjmení žáka
- třída
- rodné číslo
- datum odběru PCR testu
- od kdy měl příznaky
- kdy byl naposledy ve škole
- kdy byl naposledy ve školní družině
- telefonický kontakt na Vás
Velmi doporučujeme, aby žáci při dělených hodinách (jazyky) používali roušky, ideálně respirátory. Respirátor může být po vyhodnocení všech okolností KHS uznán jako dostatečná ochrana a nemusí dojít ke karanténě.
Nadále platí předchozí opatření jako povinnost nosit ochranu dýchacích cest (roušky, od 15 let respirátory) ve společných prostorách a v pondělí do výsledků samotestů RAT všech přítomných žáků i v učebně, pravidelná dezinfekce rukou, homogenita skupin na obědech (sedí se jen se spolužáky ze třídy), dodržování rozestupu 1,5 m od skupin / jednotlivců z jiných tříd (opět doporučujeme i pro rozsazení při výuce jazyků).
Nakolik to bude organizačně možné, pro období do jarních prázdnin se budeme snažit zajistit, aby chlapci a dívky z jedné třídy cvičili v TV společně a nemísili se s další třídou.
Připomínáme také přísný zákaz vstupu osob s příznaky c-19 do školy: zvýšená tělesná teplota, bolest hlavy, nevolnost, ztráta čichu a chuti, rýma, kašel atd. S těmito příznaky je možné vstoupit do školy pouze po prokázání se PCR- do 72 h nebo POC- do 24 h.
Čekají nás teď pravděpodobně velmi náročné týdny s masivním výskytem varianty omikron a jejich zvládnutí bude záležet na spolupráci nás všech - vedení školy, pedagogů, rodičů a žáků. I když je období uzavírání známek, neposílejte děti ani s lehkými (a zdánlivě banálními) příznaky do školy bez PCR/POC testu a pokuste se případně raději dohodnout na online formě kontaktu/zkoušení atd.
Děkujeme za dosavadní dobrou spolupráci a věříme, že to opět společně zvládneme.
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Otevření školy pro dojíždějící
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
protože přišly mrazivé dny, rozhodli jsme se vyhovět žádosti žákovského parlamentu a s účinností od úterý 11.01.2022 se škola pro žáky, kterým přijíždí autobus dříve, otevírá kromě obvyklého času 7:50 - 8:10 navíc také v intervalu 7:30 - 7:40.
Otevírá se pouze vchod do šaten budovy A (stará budova) a žáci jsou povinni setrvat na chodbě 1NP staré budovy (před ředitelstvím) na lavičkách pod okny, a to až do zvonění v 7:50, kdy se mohou přesunout do učeben (žáci z budovy B - nové budovy - do svých šaten). Žáci z budovy B jsou povinni si pořádně očistit obuv na rohožích, aby nešpinili chodbu.
Žáci si mohou v tomto čase číst, používat mobilní telefon (bez zvuku/se sluchátky) atp., obecně být v tichosti a na místě. Po celou dobu platí povinnost mít nasazenou roušku a odstup od žáků z jiných tříd alespoň 1,5 m.
Žáci tuto informaci obdrželi při pondělních třídnických hodinách a již této možnosti začali využívat.
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Screeningové samotestování od 03.01.2022 (aktualizováno 06.01.2022 - důsledky režimu "test to stay" pro školní družinu)
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
dovolte, abych Vám nejprve popřál hodně zdraví, štěstí a spokojenosti v novém roce 2022. Doufám, že jste si kvalitně odpočinuli a prožili uplynulé sváteční dny podle svých představ.
Nový rok nám kromě nadějí pravděpodobně přinese i další covidovou vlnu v souvislosti s předpokládným masivním šířením varianty omikron. Z toho důvodu MZČR vydalo nové MO, které mění dosavadní podmínky pro screeningové samotestování ve školách a karantény.
Co je nového?
- testování bude probíhat vždy první výukovou hodinu v pondělí a ve čtvrtek (čtvrtky zatím jen během prvních dvou týdnů)
- testovat se budou všichni žáci i zaměstnanci školy (tj. i očkovaní a po prodělaném onemocnění c-19)
- test lze nahradit pouze dokumentem (vč. aplikace Tečka) prokazujícím negativní test z odběrového místa: AG- do 24 h, PCR- do 72 h
- "test to stay" (testuj se, abys mohl zůstat) - žáci, kteří byli v kontaktu se screeningově pozitivně testovanou osobou (jde zpravidla o testování ze čtvrtku), mohou nadále chodit do školy, ale musí každý den až do výsledku konfirmačního PCR testu této osoby absolvovat další screeningový test. Zároveň musí mít po celou dobu přítomnosti ve škole nasazenu roušku, zachovávat homogenitu skupiny (nemíchat se s ostatními třídami), dodržovat 1,5 m odstup od ostatních žáků mimo svou třídu. Doporučujeme omezit i jejich přítomnost na kroužcích apod.
- žákům v režimu "test to stay" nebude z organizačních důvodů umožněna přítomnost ve školní družině, pokud je jejich oddělení složeno i z žáků jiných tříd. O nutnosti vyzvednout si dítě po skončení vyučování / písemném souhlasu (SMS, e-mail, EduPage) s jeho samostatným odchodem domů Vás budeme informovat v průběhu dne.
- v případě pozitivního screeningového testu nebudete muset kontaktovat pediatra ohledně žádanky na konfirmační PCR test, žádanku vygeneruje a zašle automaticky KHS. Pouze při poruše systému by dítě obdrželo klasické papírové potvrzení, se kterým ale můžete jít rovnou na odběrové místo, které přijímá na základě žádanek.
Na co si dát pozor?
- nově platí povinnost nahlásit škole (e-mailem skrze třídního učitele a v kopii řediteli školy) pozitivní výsledek PCR testu vašeho dítěte, ať už se jedná o testování ve škole nebo například nákazu v rámci rodiny (hlásí se: jméno a příjmení, třída, den odběru PCR testu, od kdy má dítě příznaky/bezpříznakovost, kdy bylo naposledy ve škole)
- výsledek konfirmačního PCR testu je nutné nahlásit vždy (pozitivní i negativní)
Co zůstává v platnosti?
- zákaz vstupu do školy osobám s jakýmikoli příznaky c-19 (vč. zvýšené teploty, rýmy, kašle - příp. pouze s PCR- testem ne starším 72 h)
- 4R = ruce (dezinfekce při vstupu i během dne), roušky (ve společných prostorách), rozestupy (alespoň 1,5 m od jiných tříd na chodbách apod.), rozum (minimalizovat rizikové kontakty, chovat se zodpovědně a ohleduplně)
- po příchodu do tříd si žáci v testovací dny nesundávají roušky až do oznámení výsledku testování
- pokud se žák v daný den testování neúčastnil, dostaví se při svém prvním příchodu do školy po tomto termínu do kanceláře vedení školy, kde si provede náhradní test
- žáci, kteří nepodstoupí sceeningové testování nebo se neprokáží příslušným dokumentem, jsou povinni mít nasazenou roušku i během výuky a ve školní družině, nesmí zpívat, musí se převlékat na TV alespoň 1,5 m od ostatních spolužáků, nesmí cvičit v uzavřených prostorách, nesmí používat sprchy, při konzumaci potravin musí sedět v lavici nebo se stravovat na odděleném místě školní jídelny vždy alespoň 1,5 m od ostatních
- žákům, kteří nepodstoupí screeningové testování, neprokáží se příslušnými dokumenty a odmítnou nosit roušku, nebude umožněna přítomnost ve výuce a jejich absenci bude povinen omluvit zákonný zástupce (pro tuto situaci nevzniká nárok na distanční vzdělávání)
- žák s pozitivním výsledkem testu / příznaky bude umístěn do izolace do převzetí zákonným zástupcem či jeho písemným (e-mail/SMS/EduPage) souhlasem se samostatným odchodem žáka ze školy
- od 01.11.2021 je možné čerpat (i zpětně k tomuto termínu) krizové ošetřovné. Ošetřovné je tak možné čerpat po celou dobu pouze na základě čestného prohlášení bez potvrzení od školy či pediatra, a to bez ohledu na to, zda jde o uzavření školy, třídy nebo individuálně nařízenou karanténu dítěte.
Graficky zpracovaný materiál z dílny MŠMT ke stažení: Letak_pro_rodice.pdf
Pevně věřím, že nám tato opatření pomohou udržet žáky co nejdéle v prezenční výuce a minimalizovat rychlost šíření nákazy.
Ještě jednou Vám přeji dobrý začátek roku a pevné zdraví,
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Časové okénko pro objednávku obědů (do 25.12.)
Milí strávníci,
připomínáme, že časové okénko pro objednávku obědů je otevřeno do 25.12.
Zároveň avizujeme, že po dohodě s výborem žákovského parlamentu budou v lednu do jídelníčku zařazeny "experimentální" pokrmy ze světové kuchyně. Nenechte se odradit, ale počítejte, že jedna řada jídel může být hodně netradiční a bude chtít jistou "odvahu". V průběhu ledna s žáky vyhodnotíme, jak jim tato řada jídel vyhovuje, a případně se vrátíme ke klasické "dvojce".
Pro konzervativní strávníky bude vždy k dispozici i klasická "jednička".
Přejeme Vám hezké Vánoce ze školní jídelny!
Předání výtěžku žákovské vánoční sbírky
Milí přátelé,
dnes vám povíme o dětech, které se potýkají se zdravotním handicapem. V regionálně blízkém Dětském centru Chocerady žijí děti, které potřebují nepřetržitou péči dospělých. Když se o této skutečnosti dozvěděli žáci ze Základní školy Mukařov, rozhodli se, že pomohou, a to zvlášť, když se blíží nejkrásnější svátky v roce – Vánoce.
Na schůzi žákovského parlamentu jsme přemýšleli nad tím, komu bychom v tento sváteční čas mohli udělat tu největší radost. A zároveň abychom si i my uvědomili, komu je třeba pomáhat. Museli jsme si odpovědět na otázku: "Kdo ze všech má největší radost z Vánoc?" Odpověď byla jasná: "Přece děti!" Následně jsme hledali různé cesty, jak pomoci dětem, které se potýkají s nějakou životní situací, se kterou nemáme žádné zkušenosti. Po konzultaci s Dětským centrem jsme se proto rozhodli uspořádat mezi spolužáky dobrovolnou vánoční sbírku na potřebné terapeutické a hygienické pomůcky pro děti z regionálně blízkého Dětského centra Chocerady. Tyto pomůcky děti skutečně potřebují pro zkvalitnění svého života.
Spolužáci z naší školy mají srdce na pravém místě, a tak místo toho, aby si koupili čokoládu, brambůrky a bonbony za své kapesné, rozhodli se o tyto peníze podělit právě s potřebnými dětmi. Většina z nás si šetří drobné od svých rodičů a babiček, které dostáváme za pěkné známky ve škole či za dobře vykonané domácí práce, ať už v domácnosti nebo na zahradě. Pro nás ale bylo v této době důležitější zareagovat právě na potřeby druhých a ukázat, že i my máme možnosti, jak jim pomoci.
Proto jsme s obrovskou radostí spolu s paními koordinátorkami a panem ředitelem online předali centru prostřednictvím p. Dr. Biskupa, ředitele DC Chocerady, dárkový šek v hodnotě 22 246 Kč.
Výbor žákovského parlamentu
Vyhlášení školních kol olympiád 2021/2022 (ČJ, D, Z)
Vážení rodiče, zákonní zástupci, milé žákyně a žáci,
po Novém roce nás čeká řada klání v disciplínách český jazyk, dějepis a zeměpis.
Zájemci se mohou přihlásit u příslušných vyučujících.
Pokud vnímáte, že má Vaše dítě nadání pro daný obor či se mu v něm daří a má o něj zájem, neváhejte ho povzbudit, ať se přihlásí. Zkušenost s olympiádami může podpořit budoucí nasměrování dítěte při volbě střední školy a odstartovat jeho budoucí odbornou kariéru.
Všem zájemcům přejeme hodně štěstí!
Zeměpisná olympiáda (Mgr. Martina Jakobová)
Školní kolo: leden 2022
kategorie A pro 6. ročník
kategorie B pro 7. ročník
kategorie C pro 8. a 9. ročník
23.2.2022 on line přes IS MUNI (Masarykova univerzita Brno)
Dějepisná olympiáda (PhDr. Filip Satrapa)
Školní kolo: 7. – 21.1.2022
Kategorie pro 8. a 9. ročníky
Úspěšný řešitel 60%
Do okresního kola postupují 3 žáci.
22.-25.3. okresní kola
Olympiáda v českém jazyce (Mgr. Zuzana Zmrhalová)
Leden 2022
Kategorie I pro 8.a 9. ročníky
Do okresního kola postupují 2 žáci
Okresní kola 28.- 31.3.2022
Změna organizace výuky 22.12.2021
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
ve ST 22.12.2021 před zahájením vánočních prázdnin (23.12. - 02.01.), kdy budou probíhat třídní besídky, dojde právě z těchto důvodů ke změně organizace výuky, a to následovně:
- výuka na 1. stupni bude probíhat 1. - 4. vh (celá výuka laděna vánočně)
- výuka na 2. stupni bude probíhat 1. - 5. vh (poslední dvě hodiny s třídním učitelem)
Po skončení výuky mohou žáci přihlášení ke stravování jít na oběd. Za tímto účelem je vytvořen rozpis nástupů na obědy, aby nedocházelo ke vzniku dlouhých front. Počítejte tedy s tím, že se Vaše děti mohou na obědu zdržet.
Provoz školní družiny zůstane beze změny, tedy skončí v 17 h a opět bude obnoven 03.01.2022.
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel